Heb je het druk of ben je druk?

Dat is de vraag mijn parter stelt als ik aangeef dat ik het druk heb. Toen de vraag mij de eerste keer gesteld werd was mijn reactie letterlijk; Hoe bedoel je ?! Stel je nu mijn gezicht er eens bij voor en mijn toon. Ok. Hij heeft een punt. Vaak voel ik een drukte in mijn hoofd van de dingen die ik moet doen, maar valt het in de praktijk wel mee.

Het is tijd om de tijd te managen :).

10 tips om je tijd te managen

  1. Start de dag eerder, dan heb je extra tijd.
  2. Maak je werkzaamheden inzichtelijk
  3. Maak voor jezelf een top 3 met de belangrijkste prioriteiten
  4. Nee is ook een antwoord 😀
  5. Start met datgene waar je het meeste tegenop kijkt
  6. Laat je mailbox niet open staan, maar check je mail een aantal keer per dag.
  7. Maak je werkplek overzichtelijk, zodat je makkelijk kan vinden wat je zoekt
  8. Zorg ervoor dat je geen afleiding hebt. Uit die TV en geen Facebook!
  9. Creëer je eigen nieuwe routine
  10. Delegeer de taken die je kan delegeren

Wat ik nu doe om de drukte in mijn hoofd weg te krijgen?  

  1. Mijn to do-list vanuit mijn hoofd op papier zetten.
  2. Prioriteren
  3. Tijd aangeven hoe lang ik er maximaal mee bezig wil zijn
  4. Dingen die ik niet wil doen, ook niet doen!

Deze zaken helpen me om weer de rust terug te krijgen én effectief aan de slag te gaan. In mijn planning staan TO DO zaken voor mijn bedrijf, persoonlijke zaken en mommy zaken. Want dit zijn ook dingen die gedaan moeten worden. Als ondernemer merk ik dat dit veel door elkaar loopt. Alleen door goed te plannen kan ik alle ballen omhoog houden.

Heb jij nog tips? Deel ze dan met ons!

Groet,
Madhu

Wij zijn benieuwd naar jouw mening!